Snart halv fyra..

..och jag måste skärpa mig och gå och lägga mig i tid.
När jag är på besök hos pojkvännen lägger vi oss rätt bra i tid. Men de är ju för att han ska jobba. För mig spelar de ju ingen roll. Inte just nu iallafall, men hur ska det gå sen när vi har affären? Jag måste börja vända på dygnet.  Ha, lättare sagt än gjort. (dumma jäkla spotify!) Spotify håller mig vaken. För mycket bra musik.. Just nu lyssnar jag på Rihanna. =) Innan var det Slipknot , Dope och lite Daughtry.

Imorgon (senare idag) ska jag och föräldrarna åka till Jönköping för att hämta min telefon (saknat massor!!) och sen shoppa. Jag ska kolla om de finns en snygg vinterjacka till mig bla. Köpte en rätt dyr förra året, men den är ju alldeles för stor nu, behöver en ny.. Mamma sa att de var okej att få en ny (passade på och fråga henne om detta när hon var full..). Skulle vilja ha ett par nya skor med, men de får nog vänta lite. Pratade med älsklingen om detta, och han sa att jag redan har massor med skor. Ha! Vad menar han? Jag har ju bara fem par. :P Sen blir det en sväng på IKEA!! Jippie. Alltid lika kul och se vad man kommer ut med för impulsköp.

Vovven är sjuk med. Hon väckte pappa klockan fem imorse och behövde gå ut. Dumfan hade öppet ytterdörren helt, fast jaghar sagt tre hundra gånger att Spader kan sticka ut närsomhelst, och hur ska vi då få tag på honom? Som tur var vaknade jag när pappa var ute, och kunde fånga Spader inann han gick ner till dörren. Dumma pappa. Han förstår inte hur mycket min katt betyder för mig. Jag skulle gåunder om han lämnade mig. Men för pappa är de "bara en katt" och "hundar är ju mycket mer värda". Tssssh!

Bland de värsta jag vet är när personer som har djur och inte kan sköta dem, eller ge dem vad de behöver. När människan är självisk och inte tänker på djurets bästa. En väldigt lat person ska ju inte ha en stor hund som behöver mycket motion och stimulans. Eller såna som har en stor hund och bor väldigt litet. Det finns hundratals exempel på detta. Hörde häromdagen från en kompis, att han har en kompis som tar hand om en katt som en annan person äger, och ägaren skiter fullständigt i katten. Kompisen vill ju inte ha katten, så vad ska han göra?
För i h**vete!! Varför har ägaren djur då??!!
Hur många hundar är det inte runt om i världen som får gå ut på morgonen och sen vänta åtta timmar (kanske längre) tills ägaren kommer hem igen från jobbet innan den får gå ut igen? Eller såna som har hundraser och inte har en aning om denns behov.

Sköt ditt djur om du har något! Känner du att du inte kan sköta det, så försök hitta ett bättre hem till dem. Tänk på djuret i första hand.

Nu blir jag bara förbannad.. så god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0