Drunk..

Är lite lagom full just nu och lyssnar på musik via Spotify. Min bror hjälpte mig att komma igång med det. Jippie.
Imorgon tror jag att mamma och pappa kommer hem från deras husbilssemester. De åkte till Karlstad idag. :)
Har inte saknat dem, och de har varit riktigt skönt när de har varit borta, så varför måste de förstöra det med att komma hem? *morr*
Syrran är pissed off på mig fortfarande. Jag gjorde något jag inte skulle gjort. (förlåt gumman)
Hon tycker även en sak om mig, som är helt fel, så jag är sur på henne med.
Klockan är lite över två.. Är inte särskilt trött.
Det är förresten jobbigt att sova på nätterna. De är alldeles för varmt , och jag måste ha det svalt för att kunna sova. Bäst sover jag på vintern.
Vintern är min favorit årstid. Allt är så vitt och vackert, trädena och så är det kallt.
Nu börjar prata om något annat..



Jo, när jag skulle gå hem från kompisen såg jag en vit katt sitta vid vägkanten.
Jag stannade och tittade på den, då började den gå mot mig innan den stannade. Jag hukade mig och sa "hej". Den kom fram direkt och började gosa. En kritvit långhårig katt, säkert en raskatt, inget halsband och rätt smal. Jag satte mig på trottoaren och klappade den. Efter en stund kom jag och tänkte på att de stod i lokaltidningen för ett tag sedan om en bortsprungen vit katt, kan de ha varit den? Katten lade sig på marken och började spinna ännu högre.
Jag var tvungen att gå hem.. Men kunde inte. Plötsligt ställde den sig bara upp och bara gick iväg, då tog jag min väska och gick hemåt. Den stannade och tittade efter mig.. åh.. Den måste vara hungrig.  När jag kom hem tog jag en skål med lite kattmat och gick tillbaka till korsningen. Katten borta. Ropade på den. Jessie kom ut med och mjaauade. Några minuter senare kom den vita skönheten ut ut skogen på andra sidan av vägen.
Jag satte mig igen på marken och gav den mat. Så underbart fin och mysig katt. ¨
*gäsp*
Vi klappade den igen och såg den äta.. En stund senare gick den iväg igen, då sprang vi iväg. För hade vi gått långsamt hade den följt efter oss.. Precis när vi kom på gräsmattan till huset kikade jag upp, den satt kvar och tittade efter oss, jag stannade och då kom den springade nerför vägen.. Åh, sötnos..
Sen hursomhelst (för orkar inte berätta allt i detalj) så var den på framsidan av huset. Vi har varit ute och ställt fram en skål med mat och vatten till den. (Spader var skitsur på mig när jag kom in och burrade upp sig..)

Hur ska jag veta om den har sprungit bort eller bor i närheten?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0